Publicerat: / AllmÀnt

DET SKA VARA ETT JÄVLA FLÄNGANDE

Ska vara sÄdÀr superduperjobbig och byta bloggportal igen. FrÄn och med detta inlÀgg hittar ni mig pÄ asserstam.forme.se . FrÀmst för att jag gillar att det gÄr att gilla inlÀggen dÀr, kÀnns som att man kan fÄ lite mer respons pÄ sitt skrivande. SÄ gillar ni nÄgot, tveka inte att klicka pÄ gillaknappen. Det har blivit nÄgot knasigt med min nuvarande blogg sÄ gÄr inte ens att kommentera pÄ den. Det suger!
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

-




Publicerat: / AllmÀnt

GAMEDAY x2

PÄ bussen mot Bosön nu, lyssnar pÄ musik och spelar candy crush. BÀsta uppladdningen och fokushittaren.

GĂ„rdagens match.



Publicerat: / AllmÀnt

FÖRRESTEN..

 
.. sÄ köpte jag med mig jeansen hem jag hade bild pÄ imorse. Jag Àr kÀr!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

SKÄRPNING

Hemkommen frÄn Elena nyss och nu ligger jag parkerad i soffan, kikar pÄ film och spanar runt pÄ lite bloggar. Behöver sova strax, kÀnner mig helt slut nu. Som vanligt Àr jag sÄ dÄlig pÄ att ta bilder och lÀgga upp pÄ bloggen, mÄste bli en bÀttring pÄ den fronten. Elena pluggar till grafisk designer sÄ hon hjÀlpte mig i alla fall göra ett sjÀlvportrÀtt. Blev vÀl inte sÄdÀr jÀttebra, men alla Àr ju gröna i början. Det kommer komma en bild pÄ resultatet ;-)
 
Nighty, puss

Publicerat: / AllmÀnt

EN VINST ÄR ALLTID EN VINST

En bra genomförd match för vÄr del, sÄ stolt över laget. Vi kÀmpar och sliter för varandra. Blev drygt 70 minuter speltid för mig idag, ska Àven med f19 imorgon till Bosön för att spela mot AIK. Speltid ska man inte tacka nej till, det Àr ju sÄ jÀkla kul att spela fotbol. Bara kroppen pallar, men det ska den nog göra. Bara se till att Àta bra och fÄ ordentligt med sömn. Det dÀr gamla vanliga ni vet.
 
Mamma, pappa och Leo Àr hÀr nu, men lÀmnar mig snart. DÄ kilar jag över till Elena för lördagsmys. Bra uppladdning för morgondagen!
 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

JEANS

Är alldeles förĂ€lskad i utsvĂ€ngda jeans. Tycker att det kan vara sĂ„ snyggt att matcha med converse eller ett par ballerinaskor och en stickad tröja. Har ett par hĂ€r hemma som jag vuxit ut, visserligen köpte jag dom sĂ„ det passade precis. Det kanske inte var sĂ„ smart med tanke pĂ„ all fys vi kör. Nu Ă€r det ett mysterium att fĂ„ pĂ„ sig dom, de stannar vid lĂ„ren, sĂ„ jag behöver införskaffa mig ett par nya. Jag har kikat runt lite pĂ„ olika hemsidor och hittat ett par som ser ut att vara precis i min smak. Hoppas dom sitter likadant ocksĂ„. Svarta utsvĂ€ngda kostymbyxor Ă€r jag pĂ„ jakt efter ocksĂ„.
 
 
 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

IDAG ÄR JAG GLAD

Sovit vÀldigt bra inatt och Àtit en bra frukost. Vilar till en film nu, sen ska jag trycka i mig lunch ocksÄ. Allt för att fÄ mig sÄ mycket som möjligt innan matchen. Vatten dricks i mÀngder ocksÄ. Idag kör vi!
 
 
 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

BUMS I SÄNG


Haft finbesök hĂ€r hemma ikvĂ€ll, vi kikade pĂ„ trubbel i paradiset och Ă„t lite godsaker. Nu mĂ„ste jag bums i sĂ€ng för imorgon Ă€r det match, sĂ„ spelsugen. Imorgon kvĂ€ll kommer pĂ€ronen över hit ocksĂ„, för dĂ„ ska jag bjuda pĂ„ mat. Vet inte riktigt vad jag ska bjuda pĂ„, har lite idĂ©torka. Ännu en av anledningarna till varför det blev hĂ€mtmat idag. Men google brukar lösa alla problem, sĂ„ fĂ„r bli en svĂ€ng in pĂ„ det imorgon.
 
Godnatt, puss och kram!
 

Publicerat: / AllmÀnt

DET ÄR DAGS FÖR FREDAGSMYS

Blev att köpa thai-mat till middag idag, hade verkligen ingen ork för att laga mat. SÄ skönt att det finns folk som gör det Ät en dÄ. IkvÀll tror jag att det kommer nÄgra tjejer hit och myser, sÄ behöver faktiskt plocka iordning lite. Sen ska jag ta mig till konsum för att fylla pÄ skafferiet lite. Alltid nÄgot som saknas.
 
SÄ vi hörs, kram!
 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

FREDAGSFRUKOST

 
Behöver dra pÄ mig klÀderna och bege mig till mormor och morfar. Ska dit och hjÀlpa dom att stÀda lite. Mormor klarar inte av att stÀda och morfar vet absolut inte hur man gör. SÄ dÄ fÄr jag göra det! Jag Àr ju ganska inne i det i och med att jag stÀdade hela min lÀgenhet igÄr. Okej, den Àr 36 kvm sÄ inte sÄ mycket att skryta om, men det tog tid..haha.
 
Ha en bra fredag allihopa, puss!
 

Publicerat: / AllmÀnt

ATT TITTA TILLBAKA OCH INSE

Ibland Àr det skönt att slÀnga sig tillbaka i tiden och minnas sÄnt som varit.. SÄ idag valde jag att lÀgga upp lite throwback-bilder dagen till Àra. NÀr jag gick igenom bilderna samtidigt som jag la upp dom fick jag en bra kÀnsla i magen. SÄ bra man hade det nÀr man var yngre alltsÄ. Menar absolut inte att jag inte har bra nu, men allt var sÄ mycket enklare dÄ. Man bara fanns till. VÀrsta klyschan, men jag tycker att det var precis sÄ. NÀr man tar sig tid att ta fram gamla bilder inser man ocksÄ hur mycket man saknar mÀnniskor som tidigare var i ens liv dagligen. Blir sÄ sentimental nÀr jag tÀnker tillbaka pÄ allt som varit, bÄde bra och dÄligt minnen. SÄ typiskt mig..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

WHOEVER YOU ARE, BE A GOOD ONE

Detta vÀder gör mig sÄ ledsen. Om det ÀndÄ skulle börja snöa igen, varför fick vi dÄ en skymt av sol och vÄrtecken? Nu blir man ju bara Ànnu mer ledsen nÀr man vaknar upp inser att marken Àr helt tÀckt av snö. Men det Àr bara att hÄlla ut, jag vet ju att vÄren kommer att komma. NÄn gÄng.
 
Just nu ligger jag och kikar pĂ„ OS-studion i soffan. Har bestĂ€mt mig för att göra nĂ„gon nytta idag, sĂ„ det blir storstĂ€dning av lĂ€genheten. Älskar nĂ€r det Ă€r frĂ€scht.
 
puss!
 
 
 
 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

ÄNNU EN KVÄLL MED FOTBOLL

Ännu en kvĂ€ll med CL hemma hos Elena. SĂ„ mysig lĂ€genhet, man blir ju lite avis. Alltid sĂ„ att man vill ha det som man sjĂ€lv inte har det.

Har haft klia i ögonen frĂ„n och till under vĂ€ldigt, vĂ€ldigt lĂ€nge. Är inte allergisk mot nĂ„got (som jag vet), sĂ„ vad kan det dĂ„ vara? nĂ„gon som vet? FĂ„r iallafall panik. GĂ„r ju inte att inte klia liksom.




Publicerat: / AllmÀnt

GODMORGON

Dags att ta mig till vallen för morgontrÀning. Löpning och styrka pÄ schemat, kÀmpa Anta.

Publicerat: / AllmÀnt

PRICKEN ÖVER I:ET



Elena bjöd pÄ thaikyckling och det var supergott. Inte visste jag att hon var en sÄn bra kock. Till efterrÀtt blev det frukter som vi fick doppa i smÀlt choklad. Perfekt! Att Barca vann över City var pricken över i:et ikvÀll. Fler sÄna hÀr mysiga kvÀllar med fantastiskt folk vill jag ha.

Godnatt, puss och kram

Publicerat: / AllmÀnt

Jag ba Àlskar dig!

Imorse var vi ivÀg med Leo till veterinÀren. Inget allvarligt som tur Àr, vi var dÀr och klippte hans klor. Han fÄr verkligen panik nÀr man ska göra det pÄ honom, vet inte hur mÄnga gÄnger vi har försökt. Idag testade veterinÀren ocksÄ men det slutade med att vi fick ge honom lugnande för att det ens skulle gÄ. Det fÄr bli sÄ nu, hellre det Àn att man ska skrÀmma honom. Han har en tendens att bli lite groggy efter att han har vaknat. Alltid lika söt nÀr han vinglar omkring.  
 
Behöver fÄ nÄgonting i magen innan trÀningen. KÀnns som det var lÀngesen jag spelade fotboll. Ja, fyra dagar Àr i och för sig ganska lÀnge. IkvÀll ska vi över nÄgra tjejer till Elenas nu lya och kolla Champions legaue. SpÀnnande!

Publicerat: / AllmÀnt

SABOSKIRT

 
Älskar verkligen Saboskirts klĂ€der. SĂ„ fina och somriga klĂ€der i precis min smak. Har plockat ut nĂ„gra guldkorn som Ă€r mina favoriter pĂ„ deras REA. Allt till oförskĂ€mt bra pris ocksĂ„!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

JAG SAKNAR DET, OFTA.


Amanda tog verkligen orden ur munnen pÄ mig. Vad avundsjuk jag Àr pÄ alla som Äker ivÀg pÄ studentkryssningen. Det ligger högt pÄ roliga saker jag gjort under mitt liv. Blir alldeles nostalgisk nÀr jag tÀnker pÄ det. SJUKT kul hade jag. Jag bokade inte först, men nÀr det började nÀrma sig bestÀmde jag för att följa med. Vilket jag absolut inte Ängrar! Hoppas alla som Àr dÀr nu fÄr en fet kvÀll/natt, och minns det lika bra som jag gör tvÄ Är frÄn nu.
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

FRAMSTEG

 
Otroligt nöjd med dagens trĂ€ningspass. Inte haft sĂ„ stora framsteg nĂ€r det kommer till styrkan tidigare, men nu har det tydligen vĂ€nt. Ökade mitt personbĂ€sta i knĂ€böj med 9 kg frĂ„n förra gĂ„ngen. SĂ„ nu har jag ett max pĂ„ 80kg och jag Ă€r sjukt jĂ€vla nöjd. SĂ„n underbar kĂ€nsla nĂ€r man verkligen fĂ„r betalt för allt slit man gör, det Ă€r det man fĂ„r tĂ€nka pĂ„. För det Ă€r inte alltid roligt att trĂ€na, det Ă€r det inte.
 

Publicerat: / AllmÀnt

HAPPY THOUGHTS

SlÀnger i mig lite rester frÄn gÄrdagens middag just nu. SÄ lycklig att solen kikar fram sÄ idag vill jag inte sitta inne. Ska kila över till Elins place och se till att vi fÄngar dagen, typ.
 

Publicerat: / AllmÀnt

TO DIE FOR





Tycker det Àr sÄ förbannat snyggt med slitna boyfriendjeans till ett par nÀtta klackar. Det ska jag matcha i sommar.

Publicerat: / AllmÀnt

JUST DO IT

KvĂ€llens största sysselsĂ€ttning har varit att kika pĂ„ fotbollsskor inför den kommande sĂ€songen. Det Ă€r sĂ„ att vi ska lira i Nikeprylar i Ă„r, inget mig emot. Älskar Nike! Dock Ă€r inte utbudet jĂ€ttestort i fotbollsskor för oss med lite mindre fötter. Jag tycker i alla fall att Nike har de bĂ€sta JR-skorna, sĂ„ det Ă€r tur i alla fall. ÅterstĂ„r att se om man ska bestĂ€lla ett par egendesignade skor eller om man tar nĂ„gra som redan finns klara. Dessa Àr ett par som faller mig i smaken, som redan finns fĂ€rdiga.
 
 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

FAMILJESTUND

IkvÀll Ät familjen pulled pork för första gÄngen. Vi valde att Àta det med tortillabröd, grönsaker och guacemole. Precis som till tacos. Det var faktiskt över mina förvÀntningar. SÄ nu Àr jag mÀtt sÄ jag hÄller pÄ att spricka. Det Àr planerat att jag stannar kvar hÀr ikvÀll och bara myser. Jag har lust att baka kladdkaka, ska bara se till att finna orken. Det skulle ju vara sÄÄ gott.
 
 
 
 
 

Publicerat: / AllmÀnt

PANNKAKSLUNCH

 
Pannkakslunch hemma hos m&p söndagen till Àra. Har passat pÄ att tvÀtta klÀder nÀr jag vÀl Àr hÀr, tvÀttkorgen var verkligen överfull hemma. Imorgon ska min lilla bil in pÄ service sÄ nu ska den tvÀttas. FÄr hjÀlp av pappsen. Som vanligt stÀller han upp.
Nu vÀntar han, sÄ dags att dra mig. Kram!

Publicerat: / AllmÀnt

LOVE IT.






Publicerat: / AllmÀnt

LÖRDAG

Jag och Beck kÀnde för att hitta pÄ nÄgot idag, sÄ vi Äkte till k-holm för att heja fram city till vinst. I snöblandat regn och en hemsk vind stod vi dÀr, mÄste sÀga att vi Àr riktiga supportrar. Iallafall idag..

KvÀllen spenderades hos familjen Arodin. Hade en sjukt mysig och trevlig kvÀll.






Publicerat: / AllmÀnt

HAR DET SÅ BRA

Har för tillfÀllet vÀrldens bÀsta kvÀll. Har gosat upp hemma hos Vaila och Louise med madrass över hela golvet. Vi tittar pÄ When a man loves a woman, perfekt alla hjÀrtans dag film. Förövrigt Àr dagen slut nu, men ÀndÄ. Vi fortsÀtter mysa, det Àr ju trotsallt fredag och helg.




Publicerat: / AllmÀnt

VART ÄR MITT BLOMBUD?

Ligger i soffan och behöver min vardagliga eftermiddagslur. Än mer idag eftersom det Ă€r match som stĂ„r pĂ„ kvĂ€llens schema. Taggad till tusen! 

Efter matchen blir det "alla hjĂ€rtans dag-mys" hos Vaila och Louise. En myskvĂ€ll för oss som inte har nĂ„gon annan dejt eller dylikt, kan bara blir hĂ€rligt :-) En sak jag Ă€lskar med alla hjĂ€rtans dag Ă€r att man fĂ„r obegrĂ€nsat med kakor,  gelehjĂ€rtan och annan fika pĂ„ jobbet.. Kramar flödar ocksĂ„, varför kan det inte vara sĂ„ varje dag?








Publicerat: / AllmÀnt

NYTT I GARDEROBEN